LOGO

Brug af Komme/gå i Aula

På Marslev skole bruger vi Aulas Komme/gå funktion til at holde styr på jeres børns brug af SFOen.

I SFOen er der dagligt en Flyver som tager sig af at tage telefon og sørger for at børn bliver sendt hjem til tiden. Det kan ses på vores oversigtstavle hvem der er Flyver.

For at minimere den tid flyveren skal bruge på at opsøge og afklare børnenes aftaler på dagen, er det vigtigt at i som forældre får oprettet og registreret jeres børns aftaler i Komme/gå ordentligt.

Under fanerne finder du en gennemgang af hvordan vi gerne ser i bruger Komme/gå. Der er også en liste over spørgsmål og svar til inspiration.

Og hvis der er noget der driller, så er i altid velkomne til at kontakte os her i SFOen, eller skrive til os.

Find Komme/Gå

For at bruge Komme/Gå skal i finde det i Aula. Bruger man computer burde det kunne findes i en af fanerne i venstre side, evt. under de tre prikker.

På mobil App findes det under de 3 prikker nederst i højre hjørne.

Tjek-ind skærmen

Når børnene kommer ind i SFOen skal de selv tjekke sig ind på Tjek-ind skærmen. Når de skal hjem skal de også selv sørge for at trykke sig ud på tjek-ind skærmen.

Billeder på Tjek-ind skærmen

For at barnet kan få et billede af dem selv på Tjek-ind skærmen, så skal de have et billede på deres Aula profil. Det er jer som forældre der skal gøre det, da det ikke er noget vi som personale kan. Vi opfordrer selvfølgelig til, at i vælger et let genkendeligt billede af jeres barn, så de hurtigt kan finde sig selv.

Opret aftaler

Når i opretter aftaler, så skal de helst være oprettet inden kl. 13.30. Personalet møder ind kl. 13.30 efter timer i skolen, og tjekker aftaler og beskeder igennem der.

Vi har selvfølgelig forståelse for, at situationer kan gøre at aftaler bliver oprettet senere end 13.30. I så fald, hvis i vil være sikre på at vi ser aftalen, kan i sende en besked samtidig med at i opretter en aftale.