LOGO

Hentetider, Send hjem og Selvbestemmere

Under fanen Tider kan i angive, om jeres børn bliver hentet af andre, om de skal sendes hjem eller om de har en selvbestemmer.

Der er i systemet 4 forskellige hentetyper

hente

Hentes af:

Her kan i angive om barnet bliver hentet af far eller mor og hvilket tidspunkt. Hvis i som forældre kommer og henter, behøver i dog ikke at skrive hvem og hvornår i henter. Det er selvfølgelig rart for os som personale at vide, og kan hjælpe os i planlægningen af eftermiddagen, men det er ikke en nødvendighed.

Vi antager altid, hvis ikke der er andre aftaler oprettet, at en forældre henter barnet.

I kan også skrive ind hvis det er en anden der henter, f.eks en bedsteforældre. Hvis i under fanen Henteansvarlig opretter personer, vil de automatisk komme frem her. Til sidst kan der indskrives hvornår man regner med at der hentes.

Gå hjem med:

Her kan i angive om barnet skal med hjem sammen med en fra skolen. I kan fremsøge og vælge klassekammerater og SFO børn, og registrere på hvilket tidspunkt. Hvis i ikke ved hvornår jeres barn bliver hentet, lader i bare tidspunktet stå som det er. Vi kigger primært hvem der står barnet skal hjem med, så vi kan tjekke det når de bliver hentet.

Send Hjem:

Her kan i registrere hvis vi skal sende jeres barn hjem fra SFO. Det kan være hvis de bor i nærområdet og bare skal gå eller cykle hjem. Det kan være hvis de skal med bussen hjem, eller måske skal de sendes ud til parkeringspladsen hvor i venter på dem.

Har barnet en Send hjem tid antager vi, at barnet selv ved hvad det skal når vi sender det hjem. Vi i gerne være sikre på, at vi hjælper med at huske barnet på hvad det skal, kan der til hver aftale man opretter tilknyttes en bemærkning. Hvis der er en bemærkning læser vi når vi sender barnet hjem, og husker dem på hvad aftalen er. Så skal de f.eks sendes med bussen eller ud til parkeringspladsen, så er det her det skal noteres.

Husk: Vi sender kun børn hjem klokken hel og klokken halv!

Selvbestemmer:

Når barnet har en selvbestemmer, må det selv bestemme hvornår det tager hjem. I kan angive et tidsrum hvor barnet selv må gå hjem. SFOen starter kl. 13.30, så starttidspunktet skal tidligst være 13.30. Sluttidspunktet er det tidspunkt hvor vi senest sender jeres barn hjem. Hvis de skal med bussen, skal sluttidspunktet sættes til enten 14.30 eller 15.30.

Har barnet en selvbestemmer, så skal barnet komme og sige farvel til de voksne. Det gælder både når de tager hjem efter de har været i SFO, men i høj grad også, hvis de tager hjem efter skole. Så skal de komme ned i SFO og fortælle flyveren, at de tager hjem. Den aftale skal både i som forældre og os som personale hjælpe med at huske dem på.

Det er er kun børn fra 1. klasse og op efter som kan have en selvbestemmer.

Gentag Ugentligt:

Alle aftaler kan oprettes så de gentages ugentligt. Vær dog opmærksom på, at hvis man markerer en aftale til at gentages ugentligt, så er det kun den aftale man har lavet den dag der gentages. Dvs. laver man en selvbestemmer eller send hjem tid mandag og markere den til at gentage, vil den kun gentage de efterfølgende mandage.