LOGO

Spørgsmål og Svar

Spørgsmål og svar

• Hvis jeg henter mit barn i SFOen, behøver jeg så at skrive at jeg henter og hvornår?
    • Hvis i som forældre kommer og henter jeres børn selv, så behøver i ikke skrive hvilket tidspunkt. Det er selvfølgelig rart for os som personale at vide, men det er ikke en nødvendighed. Vi antager altid, hvis ikke der er andre aftaler oprettet, at en forældre henter barnet.

• Kan jeg skrive en besked til jer, om at mit barn skal sendes hjem et bestemt tidspunkt?
    • Vi ser allerhelst at i bruger Komme/gå systemet til at oprette alle disse aftaler. Det gør vi selvfølgelig for at minimere den tid, vi skal bruge på at efterregistrere aftaler.

• Jeg kan ikke finde ud af at slette mit barns ferie, kan i gøre det for mig?
    • Komme/gå systemet er designet med meget stor fokus på, at det er forældrenes ansvar at have styr på disse aftaler. Det betyder også, at vi som personaler ikke har mulighed for at ændre noget af det der er registreret på jeres børn, andet end på selve dagen. Så har i fejlagtigt fået oprettet en send hjem tid der gentager sig hver dag, eller en ferieperiode der er forkert, så er det kun jer der kan permanent ændre det. Vi kan kun ændre det på selve dagen. Dagen efter vil det gå tilbage til den aftale i har lavet. Det kan eksempelvis betyde, at vi hver dag skal tjekke op på om et barns ferie eller sygemelding er korrekt, indtil i ændre den. Vi vil selvfølgelig mere end gerne hjælpe jer med at ændre det.

• Mit barn skal med bussen. Skal jeg lave en send hjem tid til når bussen går eller når i sender?
    • Send hjem tiderne skal oprettes til det tidspunkt vi sender på, altså klokken hel og halv. Så passer det med de har lidt tid til at komme op til bussen. Skriv også gerne en bemærkning om at de skal med bussen.

• Jeg ved ikke præcist hvornår mit barn bliver hentet, skal jeg skrive det?
    • Som udgangspunkt så er det kun når vi skal sende børn der selv skal gå hjem, at vi kigger på tidspunktet. Systemet er indrettet sådan, at det selv automatisk angiver kl. 16 som tidspunktet på en aftale, hvis man ikke selv angiver det. Skal dit barn f.eks. med et andet  barn hjem, er det ikke sikkert at du ved hvornår præcist de bliver hentet. I sådan et tilfælde lader du den bare stå på kl. 16.